zaterdag 4 augustus 2007

Tine opnieuw geveld ...

Na een kort maar leerrijk verblijf in het mooie Lake Sebu (verslag daarover volgt later, met foto's) kwamen Tine en ik donderdag in de late namiddag, en na een lange reis (jeepney, 3 bussen en een taxi), terug aan in Davao bij Arnold en Norma. Tine had al verschillende dagen wat last van haar maag maar het leek nu toch erger te worden. Tegen s avonds had ze terug last van koorts en diarree... Voor de zekerheid trokken we vrijdagochtend in Davao naar de dokter in plaats van door te reizen naar Malaybalay. Een bloed- en stoelgangonderzoek wees uit dat ze terug amoebiasis had. Ze had echter minder last van uitdroging en verkoos dan ook om bij Arnold en Norma thuis te rusten en herstellen. Ze lig nu al twee dagen te bed met pijn in de buik en koorts. Het lijkt wat minder erg dan vorige keer maar toch heeft ze heel wat last. Naar de oorzaak is het raden, het kan aan het water liggen of aan rauw voedsel maar sinds het vorige voorval waren we, en vooral Tine, erg voorzichtig. De voorbije vier weken waren we samen en hebben dan ook hetzelfde gegeten en gedronken. Ik heb echter nergens last van... of mag ik me nog aan iets verwachten...?

Hopelijk geneest Tine spoedig en goed en blijven we verder gespaard van bezoeken aan de dokter.

groetjes,
/bert

7 opmerkingen:

els zei

Tinimini toch... Het zit je niet mee! Hopelijk ben je snel terug genezen!!!

Anoniem zei

Dat is inderdaad geen goed nieuws. Een snelle beterschap gewenst lieve Tine!

krulle zei

schattie-patattie!

verdrijf die vieze parasieten maar snel! Ik duim voor je dat 't vlug weer beter met je gaat!

liefs met krullen erbovenop!

Anoniem zei

melchie toch,
kheb met je te doen meid! Rap genezekens doen hé!

kga kaarsje aansteken voor je


zoen


kas

Anoniem zei

Hallo Bert en Tine

Wij werden vandaag aangenaam verrast met een kaartje van jullie in de bus. Bij deze hartelijk bedankt!

Tine veel beterschap hé meid

Het gaat jullie daar goed, geniet tenvolle en tot de volgende

Groetjes De Familie Pannecoucke
Lucien - Ginette - Ilse - Bjorn - Sofie - Evelien

els zei

Zelfs in Limburg - waar alles anders toch wat trager gaat ;) - zat er vandaag een (compleet verregend, maar dat heeft meer te maken met het weer hier in België) kaartje in de bus! Jippii en ne dikke merci!!! Ik was dadelijk weer helemaal opgebeurd :) 't Zijn zware tijden namelijk: ik heb eindelijk een deadline voor mijn thesis, en dat is al volgende week donderdag, de dag van de operatie... Aaaaaargh!

Els - nog een weekje stresskip

Anoniem zei

Tine,

Ik wens je heel veel beterschap toe. Buiten de verhalen over ziek zijn, vind ik het steeds leuk om over jullie avonturen te lezen.

Dikke zoen,

Jootje