vrijdag 24 augustus 2007

Spaarlampen

Hej,
Gisteren las ik een artikel over de klimaatsverandering. Ik vroeg me daarbij af hoe het toch kan dat je hier in de Filippijnen, toch een derde wereldland, enkel spaarlampen en TL lampen ziet. Je kan hier nog nauwelijks oude peertje kopen. Maar in een land als Belgie kan dat blijkbaar niet ...
Is het omdat ze hier armer zijn en het geringere energieverbruik des te meer voelbaar is in de portemonnee... Of omdat al die uiterlijkheid wat minder nauw steekt en het uitzicht van die spaarlampen dus geen probleem is...

Verder niet veel nieuws. We zijn allebei terug op post. Tine zit momenteel dus in een afgelegen barangay voor tweede case study en heeft het daar blijkbaar wel naar haar zin.
Ik ben bezig aan een project voorstelletje om de jeugd in Dalwangan wat actiever te maken en wacht tot Easter tijd heeft om het idee van een jongerenkamp eens te bespreken. Tussen door geef ik dus ook wat bijles wiskunde als ik dat niet altijd even makkelijk aangezien sommigen te beschaamd zijn om te zeggen waar ze moeilijkheden bij hebben.

groetjes,
/b

4 opmerkingen:

Lies zei

Hallo Tine en Bert!

Vooreerst erg bedankt voor jullie leuke foto-kaartje! Dat was een enorm aangename verrassing in onze nieuwe brievenbus :-) Ik volg jullie verhalen regelmatig op jullie site en ben blij te horen dat jullie de draai en keer wel gevonden hebben. Hopelijk word je niet meer ziek hé Tine, want das wel minder.
We zijn ondertussen verhuisd en hebben nu al een maand geen internet, en das niet zo gemakkelijk. Van zodra alles in orde is, neem ik de tijd om een uitgebreide mail te schrijven naar mijn kotvriendinnetje!!
Vele groetjes,
Liesbet xx

Anoniem zei

DIENSTMEDEDELING voor Bert en 10-e

Ik heb juist de lamp op jullie kamer vervangen : je raadt het nooit welke lamp ik nam ! Jawel, een spaarlamp en ze gaat 8 jaar mee !
Nog wa nieuws voor Tine : ik ben eergisteren naar het containerpark gegaan en nam oa een zak kleren mee : er zat een grijs, gestreept sporttenuetje bij ... Misschien komt het ooit nog in de Filipijnen aan ! Hou me op de hoogte hé !

Andreas zei

Nonkel Bert,

Gaat alles goed daar met jou en Tine. Maandag moet ik weer naar school. We zijn al naar de Gavers geweest. Als we nog een keer geslapen hebben gaan we naar Plopsa Coo. Ik kan nu zwemmen. Als we nog eens samen gaan zwemmen moet ik geen zwemvest meer aandoen. Ik hoop dat je terug komt.

Andreas

Tine en Bert zei

Natuurlijk komen we terug Andreasje want dat jij kan zwemmen dat moeten we toch met onze eigen ogen zien :-)

groetjes.