zaterdag 1 december 2007

Rustgevend

Ik zat bijna twee weken bij Henry in Bol-ogan. Het was daar heel wat frisser dan in Malaybalay en zeker dan in Libertad. Bol-ogan ligt dan ook op een hoogte van 1300m. De voorbije dagen was er eerst veel regen en daarna heel felle wind. Dat komt door de tyfoons. Tyfoon Mina roerde zich in het noorden (Luzon), terwijl tyfoon Lando helemaal in het zuiden van Mindanao huis hield. Maar zo heel veel merkten we daar dus niet van.

Ik heb Henry geholpen met het maken van wat documentatie en ook met een paar grafische dingen. Jammergenoeg was al dat (weer) vooral computerwerk.
Het leven in Bol-ogan is erg rustig, soms wat te rustig. Veel valt er eigenlijk niet te beleven, net zoals in veel afgelegen barangays. Dat zorgt voor heel wat dode momenten, die ik probeerde op te vullen met wat te lezen, te puzzelen en toerkes te doen op de farm. Verder deed ik ook wat Henry me aanraadde, namelijk relaxen :-).

Daar zitten gaf me ook de kans om alles eens van op een afstand te bekijken. Wat nodig was want het gedoe met KIN werkte soms nogal op mijn gemoed. Zo kon ik een wat beter zicht krijgen op de 'impact' van mijn verblijf in de Filippijnen en specifiek bij KIN. Dit kwam ook doordat ze bij KIN nu plots wel met reacties kwamen op wat ik al gedaan heb. Ze lieten me ook weten dat ik hen al heel wat geholpen heb en ze al veel van mij en mijn opmerkingen geleerd hebben.
Het blijft wat jammer dat er voor mij niet die ene grotere verwezenlijking is die er uitspringt. Maar vele kleine dingen maken ook een groot, niet? En er resten me nog een aantal weken, wie weet...

De komende weken zal ik Tine wat helpen bij LEF en wat zaken afronden bij KIN. Als het nog lukt, ga ik ook nog een paar dagen terug Bol-ogan.

prettig weekend,
/b

PS. Op de fotopagina zijn een paar foto's toegevoegd.

Geen opmerkingen: