vrijdag 19 oktober 2007

Na twee weken gebrainstormd, uitgedacht, gecreeerd, gezwoegd en veel te veel (te veel) aan het computerscherm te hebben gezeten, kunnen we nu we met enige trots melden dat de voorbereidingen voor het jeugdkamp ongeveer rond zijn.
Er moeten nog een paar praktische zaken gebeuren, zoals gaan shoppen voor de benodigdheden, naamkaartje maken... maar geen grote (denk)werken meer. Jeuji!
Door de taalbarriere zal onze rol op het kamp zelf waarschijnlijk beperkt zijn tot coordineren en opvolgen. De anderen begeleiderds moeten dus goed op de hoogte zijn van hoe alles in elkaar zit. Daarom maandag een grondige briefing.
Het kamp vindt plaats van 28 tot 31 okotber in de farm van Henry in Bol-ogan met 15 jongeren uit barangays van LEF en 15 jongeren uit barangays van KIN. Het is bedoeld als eerste stap in het organiseren van de jeugd. Daarnaast hebben we (vooral Tine) activiteiten in elkaar gestoken rond ontmoeting, globalisering en cultuur.
Er is zelfs een heus logo ontworpen door een plaatselijke artiest.
Of het kamp effectief zal doorgaan en wanneer alle deelnemers ter plaatse zullen zijn, is nog een vraagteken. Want er zijn plaatselijke verkiezingen gepland op maandag 29 oktober, wat voor nogal wat problemen zorgt onder onze deelnemers. Een kleine kanttekening: de datum van het kamp lag eerder vast dan die van de verkiezingen... Nu ja, ondertussen zijn we die Filippijnse 'uitdagingen' al een beetje gewoon.

groE.T.
kami
een klein beetje trots op onszelf...

6 opmerkingen:

Lies zei

Amai, chique dat logo! Ik hoop dat het kamp kan doorgaan en ben al benieuwd naar de ervaringen van de plaatselijke jeugd. Ik kan me voorstellen hoe zwaar jullie gezwoegd hebben aan de voorbereidingen. Go for it!

dada Liesbet

els zei

Terecht! (over dat trots-zijn :)

krulle zei

Het is toch wel heeeeel erg lang geleden dat ik ier nog eens iets gepost heb ...

Vandaag is het maandag 22 oktober 2007 en 't is nu ongever 21u15 ...

As ik eens goed nadenk en 8 uren optel bij 21 uur ... dan is het nu bij jullie uitgerekend ...

DINSDAG 23 OKTOBER 2007, 5u15 'S MORGENS!

Ik wens je een heel erg GELUKKIGE VERJAARDAG, SJOEKE!

Geniet van je 25e verjaardag, meid! Ik zou zo zeggen, drink er maar een goeie kokosnoot op! Geniet met volle teugen van jouw dag! Het wordt zonder twijfel je uniekste vejaardag ooit!

Wij sturen je een hel pak liefs!
Kus, Feute en Krulle!

krulle zei

Oeie, 't is lik nog maar 3u17, zie ik nu!
Ik ben blijkbaar niet zo goed in rekenen ...

Maar trek het je niet aan ;) !
HAPPY BIRTHDAY!

Anoniem zei

Ah, ik kwam ook even een kijkje nemen op jullie blog om Tine een gelukkige verjaardag te wensen... Tine, geniet ervan meid. Bert, leg haar maar goed in de watten!
Voor de rest wens ik jullie veel succes met het jeugdkamp. En als de 'kwaliteit' van de activiteiten in de lijn liggen van het logo, kan het kamp alleen maar goed aflopen.
Drie hele dikke zoenen, Tine!

Anoniem zei

Ook van mij langs deze weg een SUPERVERJAARDAGSKNUF !!! Een kwarteeuw vitaliteit : dat mag gevierd worden hé meisje !!! Doe er nog maar 3 kwarteeuwen bij !!!