maandag 12 november 2007

Wat november en december brengen...

Piepjes,

Ik wil even laten weten wat ik de komende weken zal doen.
Deze week blijf ik in de office. Op woensdag waarschijnlijk wel een uitstap met enkele boeren. Ik weet eigenlijk niet wat het thema van het seminarie is, maar dat zal ik dan wel zien =). Ik wil deze week wat nadenken over hoe LEF kan verder werken met de jeugd in haar barangays. Ik ga proberen een lange termijn plan op te stellen. Zondag (18 nov) brengen we de jongeren samen die de Community Organizing Training volgden of het Youth Camp meededen. De bedoeling is dat er uit deze 40 jongeren een kerngroep gevormd wordt, die dan de trekkers worden van de jeugdorganisatie van LEF. We denken aan een 15 jongeren. Het wordt een dag waarop we ook nog wa kennismaking spellekes zulllen spelen en ook een groepsdynamica activiteit, die ik nog moet bedenken.
Volgende week ga ik 5 dagen verblijven in Tagpaco voor mijn derde case study. Het is wat kort, maar ik heb niet meer tijd omdat ik zaterdag 24 november naar Manila vlieg. Ik ga er namelijk als LEF representative een conferentie rond de mijnproblematiek bijwonen. Van maandag tot en met woensdag is het inhoudelijk. Van donderdag tot zaterdag gaan we praktischer te werk gaan. We gaan onder andere een barangay bezoeken die een weg zoekt om in te gaan tegen de mijn organisaties. Ik vind het tof dat ik dit alles kan meemaken want ik hunker ergens wel naar een breder kader van alles wat ik hier zie.
Als ik terug ben van Manila dan is het al december, help =). Tijdens december gaan we proberen met een ‘one day youth camp’ naar de verschillende barangays te trekken. Rond 18 december trekken we met alle staf naar Dipolog voor een uitstap. Wel zotjes dat Dipolog gekozen wordt, want het is zeker 8 uur rijden. De 21ste keren we al terug naar Libertad want op 22 december staan mijn ouders en oudste broer op Filippijnse bodem. Jieha! Ze blijven tot 4 januari. Ons vrijwilligerswerk loopt tot 15 januari. In die laatste 10 dagen ga ik proberen wat van mijn observaties, inzichten te delen met de staf. Ook wil ik enkele mini workshops geven (rond evaluatie, reflectie, maken van verslagen, werken met groepen...). Ik zal dan ook de inhoud van de mijn conferentie weergeven.
En dan volgt het afscheid, denk ik... Jaja, het gaat allemaal een beetje snel...

Ik smijt een warme groet!
Tine

4 opmerkingen:

Jo Creten zei

Warme groet aangekomen!

Ik ben Jo Creten, een nieuwe medewerker van het Filippijnenatelier van Studio Globo in Genk. Jullie blog is bijzonder interessant om mee te lezen en mee te kijken met jullie werk in de Filippijnen!

Groentjes,
Jo van bio

Anoniem zei

wow camiguin is really nice....i just want to say something though i dont understand what the two of you really said.....he he he i only know meer photos....but i keep watching....hala ka...........

Tine en Bert zei

Grace is that you? Maybe we should also post some pictures of you during Tines birthday party... hehehe :-p

Lies zei

Oh ja, ik besef het nu ook pas goed dat de laatste weken van jullie vrijwilligerswerk ingezet zijn! Hebben jullie al concrete plannen voor de maanden nadien?

groetjes, Liesbet