donderdag 14 juni 2007

Een eigen huis...

Mijn zoektocht naar een huis lijkt te einde. Volgende week verhuis is, als alles volgens plan verloopt, naar een huisje op wandelafstand van het KIN kantoor. Het is een gelijkaardig huisje als dat waar het kantoor in gevestigd is en ook waar Easter in woont. Het ligt in een rustige buurt en er staan kokosbomen in de tuin :-). Foto's volgen nog...
Nu volgt een zoektocht naar meubelen, want het is ongemeubeld. Maar ik zal wel het een en ander kunnen lenen van KIN.
Tine is ondertussen ook verhuist. Ze verblijft nu in de vakantiecottage van Cora. Die cottage staat vlakbij het kantoor van LEF maar toch ver genoeg om minder last te hebben van het 'lawaai' dat de anderen maken. Nu heeft ze (hebben we) ook wat meer privacy, een eigen koelkast en is het makkelijker om ons eigen potje te koken.

Ondertussen heb ik al drie baranguays bezocht in het kader van de evaluatie die ik moet doen. Na een mindere start in Imbayao, pasten we onze aanpak aan voor Dalwangan. Ik had ook nog eens uitdrukkelijk naar informatie over projecten van KIN in die baranguay gevraagd en mede dankzij de frustraties, opgedaan bij het bezoek aan Imbayao, kreeg mijn verzoek wat meer respons. In Dalwangan konden we ons dus meer focussen op het bekijken en bespreken van de projecten daar. Wat me opvalt, is dat vooral de jeugd van Dalwangan vele plannen en ideeen heeft en dus een groot potentieel heeft. Ze hebben echtermisschien wat te weinig zelfvertrouwen en hangen wat te veel af van of verwachten wat te veel de hulp van KIN om hun plannen uit te voeren. Dat zou misschien dus best een van de actiepunten van KIN worden.


Naar aanleiding van een brief die ik aan Easter schreef (ze is namelijk veel weg voor meetings ed) en een voorval vorige zondag (voor mij een beetje de spreekwoordelijk druppel), hebben we eindelijk eens een goed gesprek gehad. He was eigenlijk vooral ik die mijn frustraties, mijn gevoelens en mijn ergernissen uitte. Ik denk wel dat Easter begrepen heeft wat ik bedoelde en dat ze er rekening zal mee houden. Dat zullen de komende weken wel uitwijzen maar we hebben goede hoop.

blub,
/bert

Geen opmerkingen: