dinsdag 5 juni 2007

Gesprek met directrice over mijn taak...

Dag mensjes,
Deze morgen had ik eindelijk (!) een eerste deftig gesprek met de directrice over mijn taak... Zo`n gesprek is natuurlijk veel informeler dan dat het in een organisatie bij ons zou zijn... Af en toe moest ik dus onnodige uitwijdingen weglachen en moest ik heel geduldig zijn in het verbloemd (!) uitdrukken van mijn ideeen en gevoelens...
Uit het gesprek volgden de volgende taken voor mijn verder verblijf:

- CASESTUDY: Voor LEF zou het interessant zijn om te zien wat de gevolgen van hun interventies zijn voor een gezin. Daarom ga ik in 3 verschillende gezinnen in 3 verschillende baranguays een maand verblijven om dit te achterhalen. Voor LEF is het een heel goede aanvulling voor hun evaluatie omdat die heel kwantitatief is: werden de bomen geplant zoals vooropgesteld, zijn er genoeg dieren verspreid...
- JEUGD: We gaan een kerngroep van jongeren samenstellen: in vijf baranguays gaan we 3 jongeren selecteren die we zullen opleiden als jeugdleider. Zij kunnen dan de jeugd in hun baranguay samenbrengen - net zoals de boeren en vrouwen al gegroepeerd zijn. De focus ligt op het motiveren van de bezorgdheid van de jeugd voor de natuur. KIN (organisatie van Bert) is van plan een kamp van 3 dagen te houden in december. Doelen van dit kamp zijn dat jongeren uit verschillende gebieden elkaar ontmoeten en de bewustmaking van het belang van respect van de omgeving... Bert en ik gaan dit kamp waarschijnlijk samen uitwerken...
- MAGAZINE: Enkele succesverhalen neerschrijven, zodat de verschillende baranguays van elkaar kunnen leren. Kdenk dat dit ook een goeie dynamiek kan teweegbrengen in de baranguays als je de mensen erbij betrekt...

Dit is het... ik kan zelf zat plannen wat ik wanneer doe, dus das wel goed... Mijn eerste verblijf in een baranguay zal vanaf 18 juni zijn... De baranguay ligt heel dicht bij de office... Later zullen meer afgelegen baranguays volgen...

Tot beetje later,
Tine

Geen opmerkingen: