dinsdag 18 september 2007

Ook even mijn programma

Hejhej,
In navolging van Tine, ook mijn programma voor de komende 2 weken.
Gisteren was er in Dalwangan de inleiding en inschrijving voor de mothers' class of eigenlijk de family health course. In samenwerking met een andere organisatie, Committee of German Doctors, zal er de komende 6 maanden elke maandag les gegeven worden over gezondheid, hygiene, voeding ... aan de moeders en geinteresseerden vaders van de tribal gemeenschap in Dalwangan. Ik was er aanwezig als deel van de KIN delegatie. Veel heb ik er niet gedaan, behalve wat spelen met de aanwezige kinderen, die blijkbaar niet op school zaten...
In de namiddag moest ik naar de highschool om de scholars hun geld voor het transport van en naar school te geven. Het was best grappig/vervelend dat vele andere studenten rond ons kwamen staan en bij het zien van een blanke die geld uitdeelt, dachten dat ze ook een deeltje van de koek konden krijgen...
Vandaag, dinsdag zal ik proberen een proefversie van een wiskunde-domino spel uit te werken. Vanavond is er namelijk wiskunde bijles in Dalwangan en dan kan ik het meteen even uittesten. De bijlessen gaan tweemaal per week door, op dinsdag en donderdag.
Nog deze week zal ik verder werken aan de wiskundespelletjes en een nieuwe versie maken van de folder die KIN gebruikt om mensen op te roepen hun Scholarship programma te sponsoren. Ik zal ook een workshop voorbereiden die ik zaterdag aan de jeugd van -opnieuw- Dalwangan zal geven. Vrijdag staat er ook nog een LCO meeting gepland. LCO staat voor Local Community Organizers en dat zijn de tussenpersonen tussen KIN en haar beneficiaries. In elke barangay is er een LCO en meestal gaat dat om de plaatselijke datu of bae (de zijn de leiders van de gemeenschap, datu is de benaming voor een man, bae voor een vrouw). Die meeting zal waarschijnlijk in het Binukid (het lokale dialect van de inheemsen) zijn, dus mijn inbreng zal er waarschijnlijk weer erg beperkt zijn :-S.
Volgende week zullen er opnieuw bijlessen zijn, zal er waarschijnlijk ook een rondgang zijn bij een aantal officials om naar steun voor schooluniformen te vragen. Er werd mij al gezegd dat ik dat mag doen omdat een blank gezicht wonderen doet. Ik zal ook een budgetvoorstel voor het jeugdkamp opstellen (samen met Tine) en eventueel al andere zaken voor het kamp uitwerken. Tussendoor doe ik wat opzoekingswerk over het maken van een website want ik ben van plan dat te doen voor KIN.
Volgende week vrijdag (28/09) zakken we dan af naar Henry's farm om daar Arnold te ontmoeten en om zaterdag de klim naar de hoogste top van de Kintanglad bergketen (Dulang-Dulang, 2938m, aan te vatten. Die uitstap zal welkom zijn na ook heel wat tijd achter het scherm van een pc te hebben doorgebracht.

Blub,
/b

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Bert,

online vind je trouwens nuttig materiaal voor wiskundebijlessen op http://wiskunde1.starttips.com/ en http://wiskunde2.starttips.com/.

Veel succes!
Leen