zondag 16 september 2007

Wat mijn komende weekjes zullen brengen

Piepjes,
Na een weekendje Malaybalay, keer ik morgen terug naar Libertad. Mijn komende twee weken zullen gevuld zijn! Ik moet mijn casestudy van Mahayahay uitschrijven. Dit is het minder leuke gedeelte: achter pc zitten, trachten alles juist te verwoorden, niets te vergeten... Een verslagje van mijn verblijf in Mahayahay is op komst!
Naast de casestudy zal ik waarschijnlijk enkele trainingen bijwonen, georganiseerd door de practicumstudenten voor een bepaalde doelgroep van de barangay waarin ze verbleven. Er zijn leadership trainingen voor de jeugd, trainingen over het maken van bananen ketchup, zeep of manden...
Op 21 en 22 september is er in de office een training over community organizing voor een 25tal jongeren die de kerngroep zal worden van de jeugdorganisatie die LEF wil creeeren. Ik ben wel benieuwd naar de spreker en zelf ga ik proberen wat kennismaking spelletjes en tussendoortjes te geven...
Op 27 september is de eerste evaluatieronde voor de gardening contest gepland. Om de beneficiaries te stimuleren verschillende soorten groenten te planten in hun backyard garden en om het gebruik van organische meststoffen te promoten, organiseerde LEF deze wedstrijd. Als 1 van de vier juryleden ga ik mee alle tuintjes bekijken en beoordelen. Vind ik nog wel grappig. Ik tussen onder andere een afgevaardigde van Department of Agriculture...
Op 28 september kom ik terug naar Malaybalay. We hebben in het weekend van 29 & 30 september onze tweede evaluatie met Arnold van BD. Deze keer zullen ze dat al klimmend doen. We gaan namelijk de hoogste top van Mount Kitanglad beklimmen. Maar daarover later meer...
Na het evaluatieweekend zullen Bert en ik flink mogen voorbereiden aan het jeugdkamp dat we organiseren eind oktober... Werk aan de winkel dus!
Ik smijt een groetje!
10e

1 opmerking:

Anniek zei

Jouw komende weken zien er meer dan gevuld uit... Geniet ervan, ook al zit er een minder boeiend stuk achter de computer tussen.
Verder heb ik weer met veel plezier door jullie foto-album 'gebladerd'. De fruitfoto's maakten mij jaloers, maar daarna was ik heel fier Bert gevonden te hebben in de 'shopping mall' ;-)